14.8.06

Ole hea, ulata üks baranka, ma teen sust peaministri!

Kord otsustas eit, kui oli läbi lugenud paksu ajakirja "Saladused", et tõesti on ta vast vahest vanamehe vastu liialt karm. Eit mõtles, et küpsetab õige vanamehele meeleheaks ühe piruka.
"Vanamees!" hõikas ta "tahad ma küpsetan sulle koogi? Lihtsalt niisama - heast peast!"
Vanamees oleks napilt toolipealt maha kukkund "Mes!" hüüdis ta "mes koogi?"
"No mida soovid? Võin kasvõi porknapirukat!" hüüdis eit.

"Nooh, see võtab kohe mõtlema!" kogeles vanamees

"No tee sis üks porgandi pirukas jah!" vastas ta mõne hetke pärast.
"Mis ma sinna sisse panen ka?" jätkas eit reipalt.
"No ma mõtlen, et siis ehk porgandit ja võibolla tiba muna" oli vanamees kohmetu.
"Heaküll, ma panen siis porgandit! Panen kohe palju." ja mõne hetke pärast: "Panen ikka muna ka eksole?"
"ja-jah, hakitud keedumuna on hea" pomises vanamees kiiktoolist ja luges ajalehte, ise mõeldes, et eks see elu on vahest ju ka tiba rõõmsam kui muidu.
"Vanamees!" üüdis eit mõne hetke pärast "kas panen neid suuri magusaid porgandeid, mis me mullu sealt liivaotsast võtsime?"
"Pane-pane!" hüüdis vanamees vastu.
"A mis ma nendest ikka panen, keedu porgand ikka sama maitsega ju!"
"No ära siis pane"
"A tahad ikka neid vä?"
"Eino mul ükskõik kui sama maitsega"

"No need liivaotsalt ju ikka magusamad" porises eit "on ikka vahe küll mis maas porgand on kasvand ju kuda sa tema eest hoolt oled kannud, päris ükskõik ikka ei ole"

"No pane siis neid liivaotsa omasi" vastas taat

"Nojah, eks ma pane" jätkas eit ja lisas: "Aga ega meil neid väga palju enam alles pole ja Mall lubas kah koos Mihkliga tuleva nädal läbi tulla. Tahtsin neile laste jaoks kaasa panna."
"No pane juba midagi sinna sisse ära, saab rahu!" hakkas vanamees närviliseks muutuma.
"No missa nüüd kohe ärritud, ma ju laste pärast. Mis ajast sa üldse nii valivaks läind oled, vanasti sõid igast solki sisse - võisin kartuliputru või metsea sügisesest sitast teha. Küll nüüd kapriisitab." õiendas eit ja pillas muna maha.
"No nääd nüüd kurat!" pahandas ta.

"Kuule minu poolest võid sinna ka oma pika keele, mis kuidagi suus ei seisa, sisse jahvatada!" kähvas taat.

"Eino kus härrale pakud head ja paremat läheb tema kohe õige saksaks kätte - ei kõlba enam laudatagant porgandidki!" vingus eit käed puusas.

"Kuule eit, sa pista perse oma savipäts, lase inimesel hingata kah!" kargas taat toolilt püsti ning marssis toast välja.

Eide silma voolas pisar.
"Sina tahad head, aga nendele ei kõlba kunagi mitte kui miski" nuuksus ta.

Eit võttis ajakirja "Saladused", toppis selle ahju ja üritas põlema pista.

Taat oli õues piibu täis toppind, seisis nüüd aida otsas ja popsutades seda.
"No kurat mina neist naistest aru saa!" mõtles ta pahaselt.

Toast oli kosta eide kisa: " See kuradi ramp ei põle kah veel lisaks muule mürgile mida levitab!"

2 kommentaari:

Arkadi Zuk ütles ...

amal ajal 400m eemal võsastikus.

"Mis Taat teeb seal?" Küsis Jannu nina löristades ja koerakakast saapaserva vastu kändu puhastada üritades. "Ah sõitlevad Eidega mingi piruka ja mingi Saladuse pärast." Vastas metsnik Ville, trakse pingutades. Ning torises otsa, "Kurat, kogu maja ümbrus on neid vastikuid kibuvitsasid täis, äärepealt oleks püksid sinna jäänud.

"See on hea, see on hea." Rõõmustas komsorg ja kolhoosi kangeim sangpommitõstja Eedu "Mäletad Ville, kuidas me sellele upsakale Hanssoni poisile riigi raha eest ajakirja "Saladused" tellisime ja siis lasime selle mustlastel postkastist ära varastada?"
"Miks ma siis ei mäleta, mäletan ikka" noogutas Ville. Poiss pidi kolhoosi tsiviilkaitse osakonna juhataja kohalt ära minema, kuna riigi "Saladus" kadunud"
Ville kihistas kännujuurikal istudes naerda, ise kätega vastu põlvi tagudes. Jannu, teravama taibuga venda järele aimates kihistas ka ja vehkis püüdlikult kätega, ainult põlvedele ei saanud ta kehvapoolse silmanägemise tõttu pihta, ning seetõttu tundus nagu võitleks ta kihulastega.
Äkki jäi Ville tõsiseks. "Aga eedu, ega sa meie taadiga sellist nalja teha ei taha?" Küsis ta murelikult.
"Ah ole nüüd," rahustas Eedu. Olen ma sind enne petnud?
"Räägime parem asjast. Niisiis, mina teen keskkomiteele ettepaneku, et Taat jääb kolhoosi esimeheks, ja selle eest võin kogu perega igal aastal enesele riigimetsast talvepuid teha."
"No jah, teeme nii, ega su pere väga suur pole, keegi ei saa arugi, kui paar pindu kadunud on." Nõustus Ville.
Eedu pööras pea ida poole ja rahustas. "Ei, ei ole ta nii suur midagi." Õrn muie virvendas üle ta näo, aga seda keegi ei näinud.
"Teate, lähme laseme parem selle lollaka ajaloo-Mardi telgi kokku ja viskame ta sandaalid kaevu." Ütles Eedu pärast viivukest vaikimist.

Kolm tumedat kogu liikusidki vaikselt plaani arutades lagendiku suunas, kuhu matkasellist üliõpilane oli telgi püstitanud.

Anonüümne ütles ...

Samal ajal lollaka ajaloolase Mardi telgis.
"Mart, kas sa mäletad kuidas pull aasal lehmale tegi?" Küsis vesiste silmadega vaikselt Mardi esimesi lõuaotsale tärganud udemekesi silitades Marju. Mart tõstis vaikselt pilgu raamatust ja mõtles:"Oleks mul ainult Lembitu keheteraline möök." Kerge irve vajus Mardi suule. Juba natukene nõudlikumalt kordas Marju oma küsimust. "Muuuuuuuuuu" vastas mokaotsast Mart.